„Tündéri nélkül csak "nagy" vagy "tökéletes" művek vannak. Az igazi remekmű néha nem is olyan tökéletes. Csak sugárzik, a "csak álom" is benne van, a csillagok fénye, a tündéri.” Márai Sándor

2014. január 9., csütörtök

Restaurálás






Gyerekkori emlékeket ébreszt bennem ez a régi párna, amit a keresztanyám, aki idén lenne 93 éves készített még lánykorában. Tehát ez a párna már több, mint 70 éves. Az idő vasfoga megviselte. A selyemrészei elkoptak, szétfoszlottak, a goblein szálai is elvékonyodtak. Kár, hogy igazi előtte fotót nem készítettem. Szétszedtem, kimostam a gobleint, kijavítgattam a hibáit, és varrtam egy új huzatot. Kellene hozzá egy kerek bélést is varrnom, mert a belerakott két szögletes párnabelső nem szépen domborodik, de talán majd arra is kerítek időt.


2 megjegyzés:

  1. A nagymamámnak is volt egy hasonló "díványpárnája", nagy becsben tartotta. De jó lenne, ha előkerülne valahonnan!

    VálaszTörlés
  2. Biztos előkerül majd! Nekem is az ünnepek alatt eszembe jutott, hogy mindig erre ültettek a nagy családi ebédek alatt, hogy felérjem az asztalt. Aztán kértem anyukámat keresse meg, és nekiestem.

    VálaszTörlés